Campagne roept burgers op om wijzigingen aan Toeslagen door te geven
Op 5 juni is Dienst Toeslagen weer gestart met een campagne om burgers aan te sporen om niet te vergeten om op tijd wijzigingen in hun situatie door te geven. Omdat deze campagne van invloed kan zijn op uw werk als dienstverlener informeren we u hier graag over. Dit is een vervolgcampagne van de campagnes die eind 2022 en begin 2023 hebben gelopen.
Check. Pas aan. En door.
Op de radio, online (banners en video’s) en met buitenreclame (‘bushokjes’) communiceren we een handig ezelsbruggetje: Check. Pas aan. En door. Een simpele formule die mensen aanzet tot het checken van hun gegevens en op tijd doorgeven van eventuele wijzigingen in Mijn toeslagen.
Op toeslagen.nl/pasaan staat meer informatie over het doorgeven van wijzigingen aan Toeslagen om uw cliënten naar door te verwijzen.
Samen burgers helpen
U hebt als maatschappelijk dienstverlener een belangrijke rol, want u staat in contact met burgers die wij vanuit Toeslagen minder goed bereiken. Uw rol is niet alleen belangrijk om burgers te helpen met vragen, maar ook in de bewustwording over het doorgeven van wijzigingen aan Toeslagen.
Het kan zijn dat u door de campagne de komende tijd meer vragen krijgt van cliënten over het doorgeven van wijzigingen. U kunt ook zelf uw cliënten helpen met het controleren van hun gegevens en het doorgeven van wijzigingen. Zo voorkomen we samen dat zij geld moeten terugbetalen.
Dienst Toeslagen
Sinds 1 januari 2021 is Dienst Toeslagen een zelfstandige uitvoeringsorganisatie van het Ministerie van Financiën. Daarom voert Dienst Toeslagen ook zelfstandig, los van de Belastingdienst, campagnes.