Even voorstellen: Luka van der Loo, relatiebeheerder Particulieren regio Limburg en Zuid-Gelderland
Maak kennis met Luka van der Loo: sinds 2 januari 2023 is ze 1 van de relatiebeheerders van Belastingdienst Particulieren. 'Persoonlijk contact met maatschappelijk dienstverleners en naar ze toe gaan maakt mijn werk superleuk!'
In 2019 begon ik bij de BelastingTelefoon. Ik vond het namelijk best spannend om te bellen en het leek me goed mezelf hierin uit te dagen. Het werk gaf veel voldoening en al snel mocht ik inhoudelijke vragen beantwoorden. Daarna heb ik even bij de controles van de aangiftes en bezwaarschriften gezeten. Daar haalde ik niet uit wat ik eruit hoopte te halen. Eind vorig jaar kwam mijn huidige functie voorbij. Dat je bij maatschappelijk dienstverleners op bezoek mag gaan, leek me zo leuk. Ik dacht: die baan is op mijn lijf geschreven! En dat bleek ook zo te zijn. Ik heb plezier in mijn werk en heb fijne collega's.
Ik bakte er wat van
Voor mijn tijd bij de Belastingdienst werkte ik bij een restaurant met 2 sterren en een chocolaterie. Ik maakte desserts. En bij de chocolaterie bonbons en luxe gebakjes. Hier lag echt mijn passie, maar mijn werkdagen waren lang. Zeker in drukke periodes als Kerst en Pasen. Daarnaast miste ik het écht wat voor mensen te kunnen betekenen. Gelukkig heb ik het gevoel dat ik dat als relatiebeheerder nu doe.
Regiobijeenkomsten
Dit jaar hebben we een regiobijeenkomst in Limburg georganiseerd. In Weert. Mensen kwamen onderling in verbinding met elkaar én met grote partners. Zoals Logius, die uitleg gaf over DigiD en machtigen. Hier zorgde ik voor directe lijnen. Iemand kwam bijvoorbeeld naar me toe met een invorderingsprobleem. Ik stelde die persoon aan iemand anders voor die het probleem kon oplossen. Grote partners vinden het ook interessant te weten waar mensen tegenaan lopen.
Er is vraag naar regiobijeenkomsten. Daarom organiseren we er in het voorjaar 1 in Maastricht. Wilt u zich nu alvast aanmelden? Dat kan bij mij via maatschappelijkdienstverleners@belastingdienst.nl.
Verbinding tussen maatschappelijke dienstverlening en bibliotheken
Ik help graag maatschappelijk dienstverleners, omdat ze goed werk doen. Ze helpen bijvoorbeeld mensen die niet zelf hun zaken met de overheid kunnen regelen of een enorme drempel ervaren. Die mensen gaan vaak liever naar een bibliotheek dan naar een belastingkantoor om iets te vragen. Daarom vind ik een goede verbinding tussen de bibliotheek en maatschappelijke dienstverlening zo belangrijk. Die is er niet altijd, terwijl bibliotheken belastingspreekuren organiseren en handige cursussen om digitaal vaardiger te worden. Op de pagina Belastingdienst. Gids voor Nederland ziet u wat de bibliotheken in uw buurt allemaal organiseren.
De Belastingdienst een gezicht geven
Het geef me voldoening bij organisaties of bij u langs te gaan en te laten weten wat wij voor jullie kunnen betekenen. Of om met u te videobellen. Graag geef ik de Belastingdienst een gezicht. Ik haal signalen op, beleg ze en kom zo tot een oplossing. Je kunt natuurlijk niet alles oplossen, maar bij veel dingen kun je mensen verder helpen naar het juiste pad. Als ik toegezegd heb om iemand te helpen, dan doe ik het. En ook daarna blijf ik de vinger aan de pols houden. Loopt u ergens tegenaan? Vraag het mij gerust of stuur een e-mail naar onze postbus voor maatschappelijk dienstverleners.
Je kunt natuurlijk niet alles oplossen, maar bij veel dingen kun je mensen verder helpen naar het juiste pad.