Campagne roept op om wijzigingen aan Dienst Toeslagen door te geven
Op 5 februari start Dienst Toeslagen weer met een campagne om mensen aan te sporen op tijd wijzigingen in hun situatie door te geven. Deze campagne kan van invloed zijn op uw werk als dienstverlener. U kunt bijvoorbeeld (meer) vragen krijgen van cliënten of verzoeken krijgen om te helpen met wijzigingen doorgeven. Dit is een vervolgcampagne van de campagnes die in juni 2023 en in oktober en november 2023 hebben gelopen.
Check. Pas aan. En door.
Op de radio, online (banners en video’s) en met buitenreclame ('bushokjes') communiceren we een handig ezelsbruggetje: Check. Pas aan. En door. Een formule die mensen aanzet tot het checken van hun gegevens en op tijd doorgeven van wijzigingen. Ook publiceren we een artikel op de website van het AD, hier bieden we informatie over waarom het belangrijk is om wijzigingen door te geven.
Op toeslagen.nl/pasaan staat meer informatie over het doorgeven van wijzigingen aan Dienst Toeslagen. U kunt uw cliënten hiernaar doorverwijzen.
Samen burgers helpen
U staat als maatschappelijk dienstverlener in contact met burgers die wij vanuit Dienst Toeslagen minder goed bereiken. Uw rol is niet alleen belangrijk om mensen te helpen met vragen, maar ook in de bewustwording over het doorgeven van wijzigingen.
We vragen u dan ook bij veranderingen in het leven, zoals scheiden, gaan samenwonen of een nieuwe baan, het inkomen extra te controleren en samen met uw cliënten wijzigingen aan ons door te geven.
Het kan zijn dat u door de campagne de komende tijd meer vragen krijgt van cliënten over het doorgeven van wijzigingen. Zo voorkomen we samen dat zij geld moeten terugbetalen.